OPIS
Mikrofon KMS 104 został opracowany pod kątem optymalnej transmisji ludzkiego głosu w wymagających warunkach występów na żywo. Wysoka jakość audio i gładkie pasmo przenoszenia sprawiają, że dzięki temu mikrofonowi muzycy mogą sprawować optymalną kontrolę nad ich działaniem, w każdych warunkach scenicznych. Mikrofony serii KMS idealnie nadają się do współpracy z dousznym systemem odsłuchu szczególnie dzięki niskiemu poziomowi szumów własnych, a także dzięki radzeniu sobie z przesłuchami.
Właściwości akustyczne
Mikrofon KMS 104 posiada pojemnościową kapsułę o kardioidalnej charakterystyce kierunkowości, która zapewnia najlepsze możliwe tłumienie dźwięków pochodzących zza mikrofonu. Studyjna kapsuła pojemnościowa użyta w konstrukcji mikrofonu serii KMS stanowi bazę transmisji dla wszystkich niuansów związanych z głosem ludzkim. W porównaniu z innymi mikrofonami doręcznymi, posiadającymi w większości kapsuły dynamiczne, seria KMS posiada szczególnie wysoką czystość akustyczną, szeroki zakres częstotliwości przenoszonych i bardzo dobrą jakość transjentów.
Zastosowany w mikrofonie KMS 104 dopasowany filtr akustyczny oraz beztransformatorowy konwerter impedancji radzący sobie z wysokim poziomem ciśnienia dźwięku chroni urządzenie przed przeciążeniami powodowanymi m.in. przez silne dźwięki zwarto-wybuchowe.
Pomimo świetnych właściwości tłumiących hałasy, zarówno głoski szczelinowe jak i syczące odzwierciedlane są z naturalnym akcentowaniem, co możliwe jest tylko dźwięki mikrofonom pojemnościowym. Ponadto wspomniany filtr akustyczny został zaprojektowany tak, aby zachować wyjątkowe w tym mikrofonie charakterystyki kierunkowości nawet w zakresie niskich częstotliwości. Filtr zapewnia mikrofonowi KMS 104 wysoką ochronę przed występowaniem sprzężeń zwrotnych w sytuacjach użycia wraz ze scenicznym systemem nagłośnieniowym. Z racji tego, że mikrofony wokalne działają przeważnie w dużej bliskości źródła dźwięku, w celu jak najlepszej jakości przenoszenia niskich tonów, w omawianej kapsule zastosowano elektroniczny efekt kompensacji efektu zbliżenia (proximity effect).
Poziom szumu własnego wynosi tylko 18 dB (według charakterystyki częstotliwościowej A) i pozwala na użycie przy źródłach bardzo mocnego dźwięku bez obawy o dodatkowe hałasy. Nawet przy dużej odległości mikrofon działa z dużym stosunkiem sygnału do hałasu, dając wolność poruszania się i ekspresji kreatywności - tak ważnych dla artystów cech. Dzięki beztransformatorowemu układowi, sygnał mikrofonowy może być transmitowany kablem na duże dystanse bez strat w jakości dźwięku.
Właściwości mechaniczne
Mikrofon zaprojektowany do użycia na scenie wymaga szczególnie wytrzymałej konstrukcji. KMS 104 posiada korpus z grubej blachy, co zapewnia dodatkową ochronę przed hałasami użytkowymi. Główkę mikrofonu wykonano z hartowanej stali. W razie potrzeby np. w celu czyszczenia wewnętrznych filtrów akustycznych może być ona łatwo odkręcona.
Mikrofon KMS 104, wraz ze scenicznym uchwytem montażowym, wyposażony jest w atrakcyjną pikowaną torbę, która spełnia wymagania solidności w warunkach trasy.
CHARAKTERYSTYKA
- Sceniczne brzmienie Neumanna
- Wspaniała przejrzystość wokalu/mowy
- Kardioidalna charakterystyka kierunkowości
- Efektywna ochrona przed głoskami wybuchowymi dzięki filtrowi pop
- W komplecie uchwyt mikrofonowy i pokrowiec
SPECYFIKACJA
- Charakterystyka kierunkowa: kardioidalna
- Zakres częstotliwości: 20 Hz - 20 kHz
- Impedancja: 50 Ω
- Maksymalny poziom ciśnienia akustycznego (SPL): 150 dB (dla THD = 0.5%)
- Stosunek sygnału do szumu (dla 94 dB SPL): 66 dB (CCIR)/76 dB (A-ważone)
- Maksymalne napięcie wyjściowe: 12 dBu
- Napięcie zasilania: 48 V ± 4 V
- Pobór prądu: 3.5 mA
- Złącze: XLR 3 F
- Wymiary mikrofonu: 48 × 180 mm (średnica × długość)
- Waga mikrofonu: 300 g
- Kolor: czarny
W ZESTAWIE ZNAJDUJE SIĘ
- Mikrofon KMS 104 bk
- Uchwyt mikrofonowy SG 105
- Pokrowiec
Zobacz też inne :, , .