OPIS
HYDRASYNTH Desktop posiada ten sam wspaniały silnik brzmieniowy co HYDRASYNTH Keyboard. Ten silnik brzmieniowy jest wręcz wymarzony zarówno dla projektantów dźwięku, jak i koncertujących muzyków. Został on zaprojektowany z myślą o maksymalnej wszechstronności. Jednocześnie interfejs użytkownika umożliwia szybką edycję patchów przy minimalnym przewijaniu stron menu i z wykorzystaniem wielu skrótów usprawniających obsługę.
Przy wykorzystaniu zaawansowanego silnika syntezy wave table, 3 oscylatory, 2 mutatory i 2 filtry, które mogą być skonfigurowane szeregowo lub równolegle, możliwości generowania brzmień są niezrównane.
Jeśli chodzi o możliwości wykonawcze, Hydrasynth Desktop posiada 24 polifoniczne, czułe na siłę docisku pady, dzięki czemu można grać na urządzeniu bez konieczności podłączania klawiatury lub innego kontrolera. Wiele trybów układu padów, jak również łatwo dostępne tryby skal sprawiają, że tworzenie muzyki na Hydrasynth Desktop wyposażony jest w uchwyty do montażu w standardowym racku 19".
Pady PolyTouch
Jednym z problemów z wieloma syntezatorami typu desktop jest to, że zazwyczaj, aby móc na nich grać, trzeba je podłączyć do zewnętrznego kontrolera. Ideą stojącą za posiadaniem sprzętu w wersji desktop, która można umieścić w dowolnym miejscu, jest to, że nie stoi on gdzieś pod ręką, tylko dalej. To jest w porządku, dopóki nie chcesz zacząć edytować brzmienia lub ustawić go w czasie rzeczywistym. Następnie szukasz sposobu, aby na nim zagrać.
W związku z tym dodano 24 polifoniczne pady wrażliwe na nacisk, które pozwalają na granie na syntezatorze. Dzięki różnym układom padów i skal do wyboru gra na Hydrasynth Desktop jest wyjątkowym doświadczeniem muzycznym.
Mutatory
Oscylatory 1 i 2 są kierowane do mutatorów. Mutatory pozwalają na modulowanie i kształtowanie dźwięku na nowe (i stare) sposoby.
Każdy mutant pozwala na wybór jednego z następujących procesów:
- FM-Linear: tworzenie klasycznych brzmień FM. Wybór wielu źródeł FM, w tym wejścia zewnętrzne
- Wavestack: tworzy 5 kopii wchodzącego dźwięku i pozwala na ustawienie poziomu odstrojenia
- Hard Sync: dzięki temu uzyskasz klasyczne brzmienia zsynchronizowanych przebiegów
- Pulse Width: powoduje modulację szerokości impulsu, która tworzy bardziej gładkie brzmienie
- PW - Squeeze: jest to inna forma modulacji szerokości impulsu, która tworzy bardziej gładkie brzmienie
- PW - ASM: tryb ten dzieli wchodzącą falę na 8 fragmentów i pozwala na ustawienie poziomu modulacji szerokości impulsu w każdej sekcji.
- Harmonic Sweep: powoduje przemiatanie harmonicznych wchodzącego dźwięku
- PhazDiff - pobiera sygnał wejściowy, przesuwa fazę, a następnie tworzy różnice z oryginalnym sygnałem
Mutant w trybie FM i Sync może również generować własne przebiegi, dzięki czemu nie musisz używać innego oscylatora. Oczywiście routing jest elastyczny, więc jeśli chcesz, możesz wybrać inne oscylatory jako źródła modulacji.
Mikser/routing filtrów
Sygnał 3 oscylatorów jest podawany do miksera razem z generatorem szumu i modulatorem pierścieniowym. Mikser umożliwia miksowanie poziomów oraz ustawienie panoramy sygnału wejściowego. Istnieje możliwość ustawienia poziomu wysyłki sygnału z każdego źródła do filtrów 1 i 2. Filtry mogą być ustawione jako równoległe lub szeregowe, co zapewnia najwyższą wszechstronność.
Filtry
Pierwszy filtr posiada 16 różnych modeli do wyboru, dając ci wiele możliwości dostosowania brzmienia do twoich potrzeb.
Drugi filtr, 12 dB na oktawę, ma płynne przemiatanie w zakresie albo dolnoprzepustowy > pasmowoprzepustowy >górnoprzepustowy, albo dolnoprzepustowy > wycinający > górnoprzepustowy, podobnie jak w klasycznym filtrze SEM.
LFO
Syntezator jest wyposażony w 5 generatorów wolnych przebiegów (LFO)
LFO posiadają tryb STEP, który pozwala na tworzenie pattern'ów z maksymalnie 64 krokami. Posiadanie 5 mini sekwencerów krokowych daje niesamowite możliwości dalszego kształtowania własnego brzmienia. Oczywiście jest też 10 standardowych przebiegów do wyboru. Wszystkie LFO posiadają delay, fade in, 3 tryby wyzwalania, wygładzanie, ustawienie fazy początkowej, tryb one-shot (dzięki czemu mogą działać jak obwiednie) oraz synchronizację BPM
Obwiednie
Syntezator wyposażony jest też w 5 obwiedni DAHDSR. Obwiednie posiadają 6 faz: Delay, Attack, Hold, Decay, Sustain i Release. Czas dla poszczególnych faz obwiedni może być ustawiany w sekundach lub w podziałach rytmicznych, dając obwiednie, które są zsynchronizowane z utworem. Obwiednie można również zapętlić, aby tworzyły LFO, których kształt może być sterowany napięciowo w matrycy modulacji. Obwiednie mogą być dodatkowo wyzwalane z wielu źródeł (po aktualizacji 1.5)
Matryca modulacji
Możliwości modulacji w Hydrasynth są nieograniczone. Dzięki 32 definiowanym przez użytkownika trasom modulacji będziesz miał wiele sposobów na wykorzystanie 29 źródeł modulacji i 155 celów modulacji. Prawie wszystko w silniku syntezatora może być celem modulacji, włączając w to efekty i arpeggiator. Punkty matrycy modulacji mogą również stać się celami modulacji. Źródła i cele modulacji obejmują również złącza CV Mod In i Out oraz komunikaty MIDI CC.
Arpeggiator
Arpeggiator pozwala na tworzenie standardowego arpeggia nutowego, ale posiada również możliwość tworzenia arpeggia frazowego. Parametry takie jak RATCHET i CHANCE pozwalają na wygenerowanie innych układów rytmicznych o pewnej dozie losowości, co pozwoli na wprowadzenie trochę życia i spontaniczności do twojego wykonania.
Możesz również modulować większość parametrów w arpeggiatorze, więc wyobraź sobie, że używasz LFO, obwiedni, polifonicznego after touch lub kontrolera wstęgowego do modyfikowania arpeggiów w czasie rzeczywistym.
CV/GATE - MIDI - USB
Syntezator wyposażony jest w standardowe interfejsy MIDI i USB/MIDI, ale HYDRASYNTH sięga jeszcze głębiej i pozwala na użycie interfejsów CV/GATE do integracji syntezatora ze światem modularnym. Obsługuje on standardowe napięcia dla modularów Eurorack, standard Buchla 1.2 V na oktawę, jak również niektóre z japońskich urządzeń V > Hz. Wejścia i wyjścia MOD pozwalają na modulację od DC do pełnego zakresu audio, rozszerzając możliwości modulacji.
Sekcja Main System
Manipulatory znajdujące się w sekcji Main System służą do poruszania się po patchach, konfiguracji ustawień systemu i wyświetlania parametrów takich jak obwiednie, kształty fal i filtry na ekranie OLED.
Przyciski Init i Random pozwalają na odpowiednio zainicjowanie lub zapewnienie losowości patcha, lub konkretnych modułów poprzez ich wciśnięcie i przytrzymanie wraz z przyciskiem wyboru modułu.
Naciśnięcie przycisku HOME powoduje powrót do nawigacji po patchach w prosty i łatwy sposób.
Sekcja Master Control
Sekcja Master Control jest miejscem, w którym odbywa się cała edycja parametrów, nadawanie nazw patchom i obsługa Makr.
Dzięki zastosowaniu ekranów OLED enkoderów o wysokiej rozdzielczości z pierścieniami LED oraz 8 przycisków sekcja ta została zaprojektowana w taki sposób, aby zapewnić ci odpowiednie informacje zwrotne na temat tego, co się dzieje.
Parametry VOICE dają ci dostęp do ustawień trybów gry, mikro strojenia, analogowego feelingu, panoramy głosów i wielu innych funkcji.
Makra
Makra zostały stworzone po to, aby zapewnić użytkownikowi zaawansowaną kontrolę nad silnikiem brzmieniowym podczas występów na żywo.
8 przypisywanych enkoderów i przycisków może być kierowanych do 8 celów. Całkowite przekształcenie dźwięku może nastąpić po naciśnięciu przycisku lub obróceniu pokrętła.
Patche
Hydrasynth wyposażony jest w 5 banków po 128 patchów. Do stworzenia 256 fabrycznych patchów zatrudniono jednych z najlepszych twórców brzmień.
Znalezienie interesującego nas patcha i przeszukiwanie biblioteki jest łatwe dzięki przeglądarce (BROWSER). Z kolei aplikacja Patch Manager na komputery PC/Mac pozwala również na łatwe przenoszenie patchów w celu uporządkowania ich w dowolnej kolejności, jak również załadowanie nowej biblioteki brzmień w przyszłości.
Efekty
Łańcuch efektów wykracza poza typowe efekty spotykane w innych syntezatorach. Efekty pre- i post- oferują kilka unikalnych sposobów na obróbkę dźwięku. Delay'e i pogłosy wzorowane są na najpopularniejszych efektach na rynku. Efekty są doskonałym sposobem na uzupełnienie twojego brzmienia bezpośrednio w instrumencie.
CHARAKTERYSTYKA
- W pełni polifoniczny after touch
- Parametry WaveScan dla modulowania poprzez tablice dźwięków
- 8 niestandardowych list fal na każdy oscylator
- Mikser zawiera generator szumu i modulator Ring
- Filtr nr 1: zawiera 11 różnych modeli filtrowania (drabinka 12 i 24 dB, drabinka Vintage, High Pass, Low Pass, Vocal, itp.)
- Filtr nr 2: 12 dB (SEM-style) na oktawę, zawiera Ciągłe przemiatanie z low pass'a, band pass'a, aż do high pass'a
- Modulacja MATRIX
- LFO zawiera Delay, Fade In, 3 tryby wyzwalania, wygładzanie, Start Phase oraz tryb One Shot
- Wejścia i wyjścia CV-Gate
- Wspiera każde pospolite standardy CV/GATE
- pre- i post- efekty dla możliwości edycji brzmień
SPECYFIKACJA
- Pady: 24, czułe na dotyk i prędkość nacisku
- Polifonia: 8-głosowa, monotimbralna
- Tryby arpeggiatora: Ratchet, Chance Gate i Swing (łącznie 8 trybów)
- Oscylatory: 3 z 219 przebiegami pojedynczego cyklu
- Filtry: 2, szeregowy i równoległy
- Obwiednie: 5 (DASHDSR)
- LFO: 5
- Banki: 5, każdy z 128 patchami (256 z nich to fabryczne patche)
- Enkodery: 8, wysokiej rozdzielczości, zawierające ringi LED
- USB: USB MIDI In/Out
- Wymiary: 70 × 223 ×440 mm
- Waga: 3.6 kg
RAZEM Z SYSNTEZATOREM OTRZYMASZ W KOMPLECIE
- Zasilacz
- Uchwyty do montażu w rack
DEMO
Zobacz też inne : , , .