OPIS:
Nowy instrument oferuje potężną syntezę opartą na VCO/VCF w przystępnej cenie, dzięki czemu znajduje się w zasięgu ręki zarówno początkujących jak i profesjonalistów.
Sequential Take 5 to zupełnie nowy, kompaktowy i przenośny, pięciogłosowy syntezator polifoniczny oparty na VCO/VCF, zaprojektowany zarówno z myślą o nowicjuszach w świecie syntezatorów, jak i profesjonalistach.
W pełni funkcjonalny syntezator subtraktywny Take 5 ma dwa VCO i sub-oscylatory na głos, klasyczny 4-biegunowy, rezonansowy filtr analogowy z Prophet-5 Rev 4, 44 pełnowymiarowe klawisze i wysokiej jakości klawiaturę Fatar. Sprytna funkcja podziału klawiatury na dwie oddzielne strefy daje graczom dużo większe możliwości niż wiele innych kompaktowych syntezatorów. Podwójne efekty cyfrowe i dedykowane przesterowanie, bezstopniowe kształtowanie fali oraz dostęp do analogowego FM na panelu przednim pozwalają Take 5 pokryć szeroki zakres dźwięków, od brzmień vintage po współczesne.
„Take 5 oddaje klasyczne brzmienie i dziedzictwo Sequential w ręce ludzi, którzy być może nie byli w stanie doświadczyć tego wcześniej” – powiedział Dave Smith, założyciel i główny projektant produktu Sequential. „Spakowanie tak dużej mocy na tak niewielkiej powierzchni było rodzajem wyzwania, które uwielbiamy. Przez cały czas tworzenia byliśmy zdumieni tym, jak potężnie brzmi ten syntezator i jak szalenie jest wszechstronny. Praca nad nim była przyjemnością i nie mogę się doczekać, aby usłyszeć, co stworzą dzięki nim nasi klienci”.
Ta wszechstronność pochodzi z silnika dźwiękowego Take 5. Dwa oscylatory sterowane napięciem zapewniają tradycyjne kształtowanie fal sinusoidalnych, piłokształtnych i impulsowych, podczas gdy proste analogowe FM dodają w razie potrzeby złożone harmonicznie. 4-biegunowy filtr analogowy Prophet-5-lineage kształtuje dźwięk oscylatorów i suboscylatora w klasyczny sposób, podczas gdy sterowanie Drive zapewnia dodatkowe uderzenie. Pokrętło Vintage dodaje mikro wariacje do oscylatora, filtra i zachowania obwiedni z głosu na głos co pozwala uzyskać jeszcze więcej ciepła.
Zestaw funkcji Take 5 uzupełniają dwa LFO (1 globalny i 1 LFO na głos), obwiednie ADSR + delay, dwa efekty cyfrowe (dedykowany pogłos oraz zestaw efektów delay i innych) osobny dodatkowy efekt overdrive i szerokie możliwości modulacji. 64-stopniowy sekwencer polifoniczny i rozbudowany arpeggiator dopełniają całości.
Dyrektor generalny Sequential, David Gibbons, podsumował Take 5 w ten sposób: „Dla graczy, którzy chcieli wejść w analogowe syntezatory polifoniczne, ale zostali zniechęceni ceną lub złożonością, Take 5 jest idealną bramą do syntezy subtraktywnej i kreatywnej mocy najlepszych syntezatorów marki Sequential. To najwyższa jakość Sequentiala w cenie, która jest w zasięgu prawie każdego. Mobilność jest również ogromnym plusem - nie zmęczysz się nosząc instrument ze sceny do studia, a dodatkowo nie tracisz nic z funkcjonalności najlepszych instrumentów Sequentiala.
SPECYFIKACJA:
Oscylatory
- Dwa analogowe VCO na głos,
- Płynnie zmienny kształt fali (sinusoidalny, piłokształtny, zmienna modulacja szerokości impulsów) na oscylator,
- Synchronizacja twarda: oscylator 1 synchronizuje się z oscylatorem 2,
- Generator suboktaw prostokątnych (oscylator 1) na głos,
- Włączanie/wyłączanie śledzenia klawiatury dla każdego oscylatora,
- FM na panelu przednim (modulacja częstotliwości)
Mikser
- Oscylator 1 wartość,
- Oscylator 1 wartość suboktaw,
- Oscylator 2 wartość,
- Ilość białego szumu
Filtr dolnoprzepustowy
- Czterobiegunowy, rezonansowy, analogowy filtr dolnoprzepustowy na głos, oparty na projekcie Prophet 5 Rev 4,
- Filtr można wprowadzić w samo-oscylację za pomocą kontroli rezonansu,
- Parametr obwiedni filtra dwubiegunowego
Obwiednie
- Dwa 5-stopniowe generatory obwiedni (ADSR + delay) ze zmiennym routingiem (filtr, wzmacniacz, bramka),
- Modulacja prędkości każdej z obwiedni,
- Obwiednie można swobodnie przypisywać do wielu destynacji modulacji
Oscylator niskich częstotliwości
- Pięć kształtów fal: trójkąt, piłokształtna, odwrócona piłokształtna, kwadratowa i losowa (sample and hold),
- Synchronizacja zegara (wewnętrzny lub zewnętrzny zegar MIDI),
- Możliwość swobodnego przypisywania do wielu destynacji modulacji
Efekty cyfrowe
- Jeden dedykowany pogłos z tłumieniem, pre-delay, decay i tone,
- Jeden multiefekt z delay’em stereo, delay’em BBD, delay’em taśmowym, chorusem, flangerem, phaserem, ring modulatorem, głośnikiem obrotowym typu Leslie, przesterem, filtrem górnoprzepustowym,
- Dedykowany efekt Overdrive
Pokrętło Vintage
- Odtwarza charakterystykę klasycznych syntezatorów, wprowadzając mikro-fluktuacje w oscylatorach, filtrach i obwiedni na głos.
Aftertouch
- Źródło: kanał (mono) aftertouch z dwubiegunową wartością,
- Możliwość swobodnego przypisywania aftertouch do wielu destynacji modulacji
Zegar
- Zegar główny z możliwością nabicia tempa,
- Kontrola i wyświetlacz BPM,
- Synchronizacja zegara MIDI
Arpeggiator
- W górę, w dół, w górę + w dół, losowo, przypisywanie trybów,
- Synchronizacja z zegarem MIDI,
- Re-latching arpeggiatora
Sekwencer
- Polifoniczny sekwencer krokowy z maksymalnie 64 krokami wraz z ties i rests
Kontrola nad urządzeniem
- Pełnowymiarowa, półważona, 3.5-oktawowa, klawiatura dynamiczna Fatar z Aftertouch,
- Sprężynowe koło pitch z możliwością wyboru zakresu na program z niezależnie regulowanymi kontrolkami transpozycji górnego i dolnego koła pitch;
- Tryb niskiego podziału tworzy dwie niezależne strefy wydajności o różnych zakresach oktaw,
- Przełącznik blokady blokuje trzymane nuty,
- Slide polifoniczny (portamento),
- Tryb Unison (monofoniczny) z konfigurowalną liczbą głosów, od jednego do wszystkich pięciu głosów oraz trybami klawiszy,
- Przełącznik fabryczny: gdy wyłączony, panel przedni działa w trybie live. To, co widzisz, jest tym, co słyszysz.
Pamięć Patch
- 128 miejsc na ustawienia użytkownika i 128 ustawień fabrycznych
Wejścia/wyjścia
- 1 wejście MIDI, 1 wyjście MIDI i 1 port MIDI Thru,
- Port USB do dwukierunkowej komunikacji MIDI,
- 1 wejście Sustain/przycisku nożnego,
- 1 wejście pedału ekspresji,
- Główne wyjście stereo (2 x 1/4″ jack),
- Wyjście słuchawkowe (gniazdo słuchawkowe stereo 1/4″)
Zasilanie
- Wejście zasilania IEC AC do zasilania wewnętrznego,
- Działa na całym świecie pod napięciem od 100 do 240 woltów przy 50 do 60 Hz; Maksymalny pobór mocy 14 watów
Specyfikacja fizyczna
- Klawiatura: jakość premium, 3,5-oktawowa, półważona Fatar,
- Wymiary (wys. x szer. x głęb.): 112 x 635 x 324 mm,
- Waga: 7.7 kg
Demo