OPIS
Mikrofon KMS 105 został opracowany pod kątem optymalnego przetwarzania ludzkiego głosu w wymagających warunkach występów na żywo. Wysoka jakość audio i gładkie pasmo przenoszenia sprawiają, że muzycy mogą sprawować optymalną kontrolę nad dźwiękiem w każdych warunkach scenicznych. Mikrofony serii KMS idealnie nadają się do współpracy z dousznym systemem odsłuchu szczególnie dzięki niskiemu poziomowi szumów własnych, a także dzięki radzeniu sobie z przesłuchami. Model KMS 105, posiadający charakterystykę superkardioidalną, szczególnie dobrze tłumi dźwięki pochodzące z pełnej, 180-stopniowej sfery odbioru z tyłu urządzenia.
Właściwości akustyczne
Studyjna kapsuła pojemnościowa użyta w konstrukcji mikrofonu serii KMS stanowi bazę transmisji dla wszystkich niuansów związanych z głosem ludzkim. W porównaniu z innymi mikrofonami doręcznymi, posiadającymi w większości kapsuły dynamiczne, seria KMS posiada szczególnie wysoką czystość akustyczną, szeroki zakres częstotliwości przenoszonych i bardzo dobrą jakość transjentów. Zastosowane w KMS 105 drobiazgowo dopasowany filtr akustyczny oraz beztransformatorowy konwerter impedancji radzący sobie z wysokim poziomem ciśnienia dźwięku chroni urządzenie przed przeciążeniami powodowanymi m.in. przez silne dźwięki zwarto-wybuchowe.
Pomimo świetnych właściwości tłumiących hałasy, zarówno głoski szczelinowe jak i syczące odzwierciedlane są z naturalnym akcentowaniem, co możliwe jest tylko dźwięki mikrofonom pojemnościowym. Ponadto wspomniany filtr akustyczny został zaprojektowany tak, aby zachować wyjątkowe w tych mikrofonach charakterystyki kierunkowości nawet w zakresie niskich częstotliwości. Filtry zapewniają mikrofonowi KMS 105 wysoką ochronę przed występowaniem sprzężeń zwrotnych w sytuacjach użycia wraz ze scenicznym systemem nagłośnieniowym.
Z racji tego, że mikrofon działa przeważnie w dużej bliskości źródła dźwięku, w celu jak najlepszej jakości przenoszenia niskich tonów, w omawianych kapsułach zastosowano elektroniczny efekt kompensacji efektu zbliżenia (proximity effect). Dodatkowo mikrofon posiada stały, wbudowany filtr górnoprzepustowy (high-pass) o częstotliwości granicznej rzędu 120 Hz (-3 dB, mierzone w polu swobodnym). Zakres dynamiki mikrofonów serii KMS jest na poziomie 132 dB, a maksymalne ciśnienie dźwięku wynosi 150 dB. Poziom szumu własnego wynosi tylko 18 dB (według charakterystyki częstotliwościowej A) i pozwala na użycie przy źródłach bardzo mocnego dźwięku bez obawy o dodatkowe hałasy. Nawet przy dużej odległości mikrofon działa z dużym stosunkiem sygnału do hałasu, dając wolność poruszania się i ekspresji kreatywności - tak ważnych dla artystów cech. Dzięki beztransformatorowemu układowi, sygnał mikrofonowy może być transmitowany kablem na duże dystanse bez strat w jakości dźwięku.
Właściwości mechaniczne
Mikrofon zaprojektowany do użycia na scenie wymaga szczególnie wytrzymałej konstrukcji. KMS 105 posiada korpus z grubej blachy, co zapewnia dodatkową ochronę przed hałasami użytkowymi. Główkę mikrofonu wykonano z hartowanej stali. W razie potrzeby np. w celu czyszczenia wewnętrznych filtrów akustycznych może być ona łatwo odkręcona.
Transportowanie
Mikrofon KMS 105, wraz ze scenicznym uchwytem montażowym, wyposażony jest w atrakcyjną pikowaną torbę, która spełnia wymagania solidności w warunkach trasy.
CHARAKTERYSTYKA
- Sceniczne brzmienie Neumanna
- Wspaniała przejrzystość wokalu/mowy
- Kardioidalna charakterystyka kierunkowości
- Efektywna ochrona przed głoskami wybuchowymi dzięki filtrowi pop
- W komplecie uchwyt mikrofonowy i pokrowiec
SPECYFIKACJA
- Przetwornik mikrofonowy: ciśnieniowo-gradientowy
- Charakterystyka kierunkowości: kardioidalna
- Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 20 kHz
- Poziom szumów własnych: 28 dB
- Poziom ciśnienia akustycznego (SPL): 150 dB (THD = 0.5%)
- Złącze: XLR3F
- Pobór prądu: 3.5 mA
- Impedancja: 50 Ω
- Wymiary: 48 x 180 mm (średnica x długość)
- Waga: ok. 300 g
W ZESTAWIE ZNAJDUJE SIĘ
- Mikrofon Neumann KMS 105
- Uchwyt mikrofonowy SG 105
- Pokrowiec
Zobacz też inne : , , .