OPIS
HYDRASYNTH EXPLORER to najwyższa moc i mobilność, łącząca potężny silnik dźwiękowy Hydrasynth z zasilaniem bateryjny, oraz naszą nową, polifoniczną klawiaturą Polytouch. Interfejs użytkownika został zaprojektowany z najwyższą dbałością o szczegóły, dzięki czemu tworzenie brzmień jest dziecinnie proste. Jest to jeden z lepszych przenośnych syntezatorów dostępnych na rynku.
Dzięki zaawansowanemu silnikowi syntezatora wave table, 3 oscylatorom i 2 filtrom, które można skonfigurować szeregowo lub równolegle, możliwości generowania tonów są niezrównane. Dodatkowo Hydrasynth EXPLORER wyposażony jest w dwa syntezatory "Wave Mutants", które są w stanie generować złożone i unikalne dźwięki poprzez manipulację fal dźwiękowych w różnorodny sposób. Sama nazwa wywodzi się ze zdolności do modyfikowania/zmieniania/mutowania fal dźwiękowych co skutkuje powstawaniem interesujących i niekonwencjonalnych brzmień.
Hydrasynth Explorer jest wyposażony w naszą opatentowaną, 37-klawiszową, średniej wielkości klawiaturę Polytouch z polifonicznym after touch (funkcja resetująca nacisk na klawiszach po pierwotnym naciśnięciu). Zapewnia to poziom ekspresyjnej kontroli poszczególnych nut, które można znaleźć tylko w niektórych syntezatorach vintage.
Klawiatura Polytouch
Odwiecznym celem producentów instrumentów muzycznych jest znalezienie lepszych sposobów wyrażania siebie przez muzyków. Opcje dla klawiszowców były ograniczone; musieliśmy zadowolić się podejściem opartym wyłącznie na prędkości, aby podkreślić jedną nutę nad drugą. Klawiatury czułe na nacisk mogły zmieniać tylko wszystkie nuty w tym samym czasie. Do czasu.
Oto ASM z naszą opatentowaną technologią Polytouch. Pół ważone klawisze w Hydrasynth Explorer zapewniają w pełni polifoniczny after touch, a także czułość prędkości Note On / Note Off i monofoniczny after touch występujący w innych klawiaturach. Dzięki temu zmiany w nacisku klawiszy wpływa indywidualnie na każdą pojedynczą nutę.
Zasilanie bateryjne
Hydrasynth Explorer jest mobilny i może być zasilany przez 8 Baterii typu AA, co wystarcza na 2 godziny ciągłego tworzenia muzyki i to gdziekolwiek jesteś.
Oscylatory
Dostępne są trzy oscylatory, które dają wybór spośród 219 przebiegów jednocyklowych fal (one-cycle wave form).
Wave morphing to funkcja zwykle spotykana w syntezatorach z zaprogramowanymi tabelami fal. Jednak tworzenie tablic fal przez użytkownika w tych produktach jest żmudne lub wręcz niemożliwe. W przeciwieństwie do większości syntezatorów tablic fal nasze oscylatory 1 i 2 posiadają łatwy w użyciu tryb WAVELIST, który pozwala wybrać dowolne 8 fal z naszej zróżnicowanej kolekcji 219 fal, ułożyć je w żądanej kolejności, a następnie przechodzić od jednej fali do drugiej. Można to zrobić automatycznie za pomocą dowolnego źródła modulacji, takiego jak LFO lub obwiednia, jak i też ręcznie, za pomocą fizycznego sterowania, takiego jak polifoniczny after touch lub makro.
Dodatkowo w wersji 2.0 możesz wybrać głębię bitową każdego oscylatora, dzięki czemu możemy tworzyć brzmienia typu "vintage" czy "grungy".
Mutatory
Sygnał z oscylatorów 1 i 2 kierowany jest do Mutatorów. Mutatory pozwalają na modulowanie i kształtowanie dźwięku na nowe (ale i też te klasyczne) sposoby.
Każdy MUTANT pozwala na wybór jednego z następujących procesów:
- FM-Linear - do tworzenia klasycznych brzmień FM. Wybór wielu źródeł FM, w tym wejścia zewnętrzne
- Wavestack – tworzy 5 kopii wchodzącego dźwięku i pozwala na ustawienie poziomu odstrojenia
- Hard Sync – dzięki temu uzyskasz klasyczne brzmienia twardej synchronizacji (Spróbuj zastosować Hard Sync z morphing wavetable dla zabawy)
- Pulse Width – powoduje modulację szerokości impulsu dowolnego dźwięku wejściowego.
- Pulse Width: Squeeze – jest to inna forma modulacji szerokości impulsu, która tworzy bardziej gładkie brzmienie
- Pulse Width: ASM - tryb ten dzieli wchodzącą falę na 9 fragmentów i pozwala na ustawienie poziomu modulacji szerokości impulsu w każdej sekcji.
- Harmonic Sweep - powoduje przemiatanie harmonicznych wchodzącego dźwięku
- PhazDiff - pobiera sygnał wejściowy, przesuwa fazę, a następnie tworzy różnice z oryginalnym sygnałem
Mutant w trybie FM i Sync może również generować własne przebiegi, dzięki czemu nie musisz używać innego oscylatora, jednak nic nie stoi na drodze, aby wykorzystać inny oscylator jako źródło modulacji.
Filtry
Pierwszy filtr posiada 16 różnych modeli do wyboru, dzięki czemu zapewnia ci wiele możliwości dostosowania brzmienia do twoich potrzeb.
Drugi filtr, 12 dB na oktawę, ma płynne przemiatanie w zakresie albo dolnoprzepustowy > pasmowoprzepustowy > górnoprzepustowy, albo dolnoprzepustowy > wycinający > górnoprzepustowy, podobnie jak w klasycznym filtrze SEM.
LFO
Hydrasynth EXPLORER wyposażono w aż 5 generatorów wolnych przebiegów (LFO).
Zaawansowany silnik brzmieniowy potrzebuje wielu źródeł modulacji. Obwiednie posiadają 6 faz: Delay; Attack, Hold, Decay, Sustain i Release.
Czas dla poszczególnych faz obwiedni może być ustawiany w sekundach lub w podziałach rytmicznych, dając obwiednie, które są zsynchronizowane z utworem.
Obwiednie można również zapętlić, aby tworzyły LFO, których kształt może być sterowany napięciowo w matrycy modulacji. Obwiednie mogą być dodatkowo wyzwalane z wielu źródeł (po aktualizacji 1.5).
Matryca modulacji
Możliwości modulacji w Hydrasynth są nieograniczone. Dzięki 32 definiowanym przez użytkownika trasom modulacji będziesz miał wiele sposobów na wykorzystanie 29 źródeł modulacji i 155 celów modulacji. Prawie wszystko w silniku syntezatora może być celem modulacji, włączając w to efekty i "arpeggiator". Punkty matrycy modulacji mogą również stać się celami modulacji. Źródła i cele modulacji obejmują również złącza CV Mod In i Out oraz komunikaty MIDI CC.
CV/GATE - MIDI - USB
Syntezator wyposażony jest w standardowe interfejsy MIDI i USB/MIDI, ale HYDRASYNTH EXPLORER sięga jeszcze głębiej i pozwala na użycie interfejsów CV/GATE do integracji syntezatora ze światem modularnym. Obsługuje standardowe napięcia dla modularów Eurorack, standard Buchla 1.2 V na oktawę, jak również niektóre z japońskich urządzeń V>Hz.
Sekcja Main System
Manipulatory znajdujące się w sekcji Main System i służą do poruszania się po patchach, konfiguracji ustawień systemu i wyświetlania parametrów takich elementów jak obwiednie, kształty fal i filtry. Przyciski Init i Random pozwalają na odpowiednio: zainicjowanie lub zapewnienie losowości patcha, lub konkretnych modułów poprzez ich wciśnięcie i przytrzymanie wraz z przyciskiem wyboru modułu. Naciśnięcie przycisku HOME powoduje powrót do nawigacji po patchach w prosty i łatwy sposób.
Sekcja Master Control
Sekcja Master Control jest miejscem, w którym odbywa się cała edycja parametrów, nadawanie nazw patchom i obsługa Makro. Dzięki zastosowaniu ekranów OLED enkoderów o wysokiej rozdzielczości z pierścieniami LED oraz 8 przycisków sekcja ta została zaprojektowana w taki sposób, aby zapewnić ci dobrą informację zwrotną na temat tego, co się dzieje. Parametry VOICE zapewniają dostęp do ustawień trybów gry, mikro strojenia, analogowego feelingu, panoramy głosów i wielu innych funkcji.
Makro
Makra zostały stworzone po to, aby umożliwić użytkownikowi zaawansowaną kontrolę nad silnikiem brzmieniowym podczas występów na żywo. 8 przypisywanych enkoderów i przycisków może być kierowanych do 8 celów. Całkowite przekształcenie dźwięku może nastąpić po naciśnięciu przycisku lub obróceniu pokrętła.
Patche
Hydrasynth Explorer wyposażony jest w 5 banków po 128 patchów.
Znalezienie interesującego cię patcha i przeszukiwanie biblioteki jest łatwe dzięki przeglądarce (BROWSER). Z kolei aplikacja Patch Manager na komputery PC/Mac pozwala również na łatwe przenoszenie patchów w celu uporządkowania ich w dowolnej kolejności, jak również załadowanie nowej biblioteki brzmień w przyszłości.
Efekty
Łańcuch efektów wykracza poza typowe efekty spotykane w innych syntezatorach. Efekty pre- i post- dają ci kilka unikalnych sposobów na obróbkę dźwięku. Delay'e i pogłosy wzorowane są na najpopularniejszych efektach na rynku. Efekty są doskonałym sposobem na uzupełnienie twojego brzmienia bezpośrednio w instrumencie.
SPECYFIKACJA
Parametry Fizyczne
- Metalowa obudowa: Wytrzymała konstrukcja z tworzywa sztucznego i metalu, wysokiej jakości gumowane przyciski na panelu
- Klawiatura Polytouch: Pół ważona, polifoniczny after touch Velocity Note On i Note Off
- Ilość Banków: 5, po 128 patch'y
- Wejścia i wyjścia CV/Gate:
- Obsługa wielu standardów CV/GATE
- CV: 1 V na oktawę ±5 V, 1 V na oktawę 0-10 V Hz > V ±5 V, Hz > 0-10 V, 1.2 V na oktawę
- Gate: V-trig, S-trig, 3 V, 5 V, 0-10 V
- Zakres Mod In/Out: ±5 V, 0-10 V, 0-5 V, 0-1 V
- Wyjście zegara: 1 PPS, 2 PPQ, 24 PPQ, 48 PPQ, Napięcie zegara - 3 V, 5 V, 10 V
- MIDI IN/OUT/THRU Tryb Voice Overflow do rozszerzania liczby głosów za pomocą innej jednostki Hydrasynth
- Wejście pedału sustain: Wejście automatycznie wykrywające polaryzację
- Wejście zasilacza
- Port USB: Obsługa USB MIDI In/Out
- Wymiary: 556 x 255 x 78 mm
- Waga: 3.4 kg
DEMO
Zobacz też inne : , , .